Hilangkan Jeragat Muka Dengan Aloe Vera Dan Timun

Hilangkan Jeragat Muka Dengan Aloe Vera Dan Timun

Betul Ke Boleh Hilangkan Jeragat ?

Jeragat dikenali sebagai pigmentasi kulit,nak hilangkan jeragat amat sukar.Sebelum kita nak hilangkan jeragat,kita harus tahu dulu dari mana jeragat ni datang.Kenapa susah sangat nak hilangkan jeragat ni?

Iya,ramai kaum wanita yang bermasalah dengan jeragat ini.Terutamanya yang berumur 30-40 tahun.

Masalah jeragat juga berpunca dari :-

  1. Sinar ultraviolet (UV)

    Sinar matahari merupakan penyebab utama terjadinya pigmentasi. Penggunaan sunblock sangatlah penting untuk melindungi kulit dari kesan buruk sinar UV

  2. Hormon

    Hormon juga merupakan salah satu penyebab timbulnya pigmentasi. Biasanya yang menjadi penyebab adalah hormon estrogen, progesteron, dan MSH. Pigmentasi ini biasanya terjadi pada ibu hamil, yaitu pada trismester ketiga, dan juga pada pemakai pil kontrasepsi.

  3. Ubat

    Ubat-ubatan juga berpengaruh pada kulit. Ya, ubat-ubatan akan menyebabkan timbulnya pigmentasi atau jeragat di kulit. Jika seseorang mengambil ubat-ubatan difenilhidantoin, mesantoin, klorpromazine, sitostatik, dan minosiklin maka jeragat akan muncul.

Mask Bowl Set

Masalah jeragat ini juga sering dikaitkan dengan faktor keturunan.

Terlalu banyak petua untuk hilangkan jeragat ni,tetapi adakah ianya sesuai dengan anda.Sudah semestinya anda tidak selesa dengan masalah ini.Sudah bermacam-macam produk yang anda guna untuk hilangkan masalah ini.Betul kan?

Baca Juga : Cara Hilangkan Jeragat menggunakan Aloe Vera Soothing Gel dan Sabun Herba Tok Aki

Iya ,mana yang ada duit lebih bolehla pergi ke klinik pakar kulit.Bayaran pun sangatla mahal.Dengan menggunakan teknik laser.Tapi anda kena fikir juga kesan sampingan daripada menggunakan teknik laser ini.Sudahla sakit,silap langkah boleh breakout.

Sangat menakutkan bagi kaum wanita apabila kulit muka sudah mula rosak.Minta dijauhkan.Tetapi realitinya itu yang terjadi.Disebabkan ingin hilangkan jeragat dengan cepat kononnya.

Sebenarnya, cara yang paling baik ialah dengan menggunakan bahan-bahan semulajadi.Contohnya Gel Lidah Buaya,atau lebih dikenali sebagai Aloe Vera.Ianya sudah terbukti dari zaman nenek moyang kita lagi.Caranya pun sangat mudah.

Jom ikut langkah ini.

Bahan :-

  1. Timun
  2. Aloe vera
  3. Putih Telur

Cara-caranya :-

  1. Campur dan sebatikan kesemua bahan
  2. Sapu dan biarkan 30 minit
  3. Bilas

Mungkin ada yang cakap “ala lecehla nak buat benda ni semua”

Kalau nak kulit yang sihat,harusla kena usaha dan sabar.Bila kita menggunakan bahan-bahan semulajadi kesannya bukannya nampak dalam 2-3 hari.Sekurang-kurangnya kena konsisten 2-4 minggu penggunaan,barulah nampak perbezaannya.

“tapi bukannya senang nak dapat lidah buaya sekarang ni”

Iya,ira pun setuju..

Sebab itu ira nak rekemen Aloe Vera Soothing Gel ni kat anda.Produk ini berasaskan Gel Lidah Buaya yang tulen serta Halal.Jika anda rasa nak berubah kepada produk yang bahannya berasaskan semulajadi.Inilah yang anda cari selama ini.

Baca Juga : 5 Cara Hilangkan Jeragat Guna Bahan Semulajadi

Jika anda serius nak hilangkan jeragat dan nak rawat kulit yang rosak,saya cadangkan anda cuba aloe vera soothing gel.Gabungkan pula dengan sabun Herba Tok Aki.InsyaAllah ada kesan pada kulit muka anda.

Apa lagi kelebihan Aloe Vera Soothing Gel ini selain dari menghilangkan jeragat?

  • Merawat kulit kering.
  • Anti penuaan dan menghilangkan parut.
  • Melembab dan melembutkan kulit.
  • Merawat bibir kering.
  • Mengatasi masalah kulit berminyak.
  • Mengecutkan jerawat.
  • Mencerahkan kulit muka

Jika anda memang ada tanam aloe vera ni di rumah,senangla sikit.Jika pada mereka yang nak aloe vera ni,di pasaran dah melambak aloe vera ni.Harga pun tak sampai RM20.Cuba anda cek kat SINI.

Kenapa kita masih nak menggunakan produk yang belum tentu berkesan untuk selesaikan masalah yang kita hadapi.Apa kata kita bertukar kepada produk yang menggunakan bahan semulajadi.Kulit pun tak rosak,dan dengan izin-Nya dapat menghilangkan Jeragat.

This Post Has 9 Comments

  1. seri

    alorvera memang pelembab terbaik, sudah tentu mampu mengurangkan jeragat.

    1. Irra Natasha

      ye betul tu.terima kasih

  2. Morlyn

    Sya nk

    1. Irra Natasha

      Nak apa tu?boleh whatsapp saya di talian 0122966492

Leave a Reply