3 Cara Menghilangkan Jerawat Dengan Cepat

3 Cara Menghilangkan Jerawat Dengan Cepat

Cara Menghilangkan Jerawat Secara Tradisional

Cara menghilangkan jerawat yang Ira nak share ini merupakan cara menghilangkan jerawat dengan cepat.Jerawat ni tak tentu masa,tiba-tiba muncul dan membuatkan kita tak keruan.

Bangun pagi nak pergi kerja,belek-belek muka kat cermin.Adoi kenapa lah kau muncul time macam ni.Paling menyakitkan kalau jerawat tumbuh kat bibir atau hidung.Dia punya sakit susah nak bayangkan.Huhu

Orang tua cakap,jerawat ni jangan dipicit nanti makin merebak.Tak tahula betul ke tak kan.Hihi

Tapi,kalau ikutkan memang tak boleh picit.Sebab akan rosakkan kulit muka kita.Parut jerawat tu ambil masa juga nak hilang.Tapi kalau tangan dah gatal,memang tak boleh buat apa la.

Jerawat di muka ni boleh membuatkan kita hilang keyakinan diri kan.Nak keluar rumah pun boleh jadi malas kalau ada jerawat.

Dekat luar tu banyak je yang jual krim hilangkan jerawat ni.Tapi banyak bahan kimia merbahaya yang boleh merosakkan kulit.Memang betul boleh hilang,kesannya akan datang tu yang takut.

Aloe Vera

cara-untuk-menghilangkan-jerawat
Bahan semulajadi yang memang baik untuk kulit muka.Kandungan yang terdapat di dalam aloe vera mampu menyelesaikan bermacam-macam masalah kulit.

Ira ada share artikel :

Cara menghilangkan jerawat guna aloe vera sangat mudah:-

1.Belah dua aloe vera
2.Ambil gel dan sapukan pada jerawat
3.Sapu gel pada waktu malam
4.Pagi esok baru bilas.

Kunyit Hidup

cara-untuk-menghilangkan-jerawat-kunyit-hidup

Credit : healthyfoodhouse

Mempunyai kandungan vitamin c yang tinggi.Mampu menyembuhkan kulit yang luka dan memperbaiki tekstur kulit.

Caranya mudah

1.Beli kunyit hidup dan kupas kulitnya
2.Tumbuk sampai lumat
3.Letak di kawasan jerawat
4.Biarkan lama sikit.

Mampu kecutkan jerawat dengan cepat.

Madu

cara-untuk-menghilangkan-jerawat-madu-asli

Khasiat dalam madu ini terlampau banyak.Tetapi harus diingat,kena cari madu yang asli.Bukan madu untuk masakan yang banyak di jual di pasaraya.

madu yang asli bila sapu di kulit tidak akan melekit.

Cara menghilangkan jerawat dengan madu sangatla mudah,cuma perlu sapukan sahaja madu pada jerawat.Biarkan semalaman.

Kombinasi Aloe Vera + Kunyit + Madu mampu memberikan hasil yang lebih memuaskan.Sekiranya anda konsisten melakukannya kesannya ialah :-

  1. Merawat jerawat degil
  2. Pencerah muka semulajadi
  3. Mengecilkan pori
  4. Mengurangkan lingkaran mata hitam
  5. Anti-oksida. Anti-penuaan
  6. Mencerahkan muka dengan selamat
  7. Melembabkan kulit muka
  8. Kulit muka kurang berminyak
  9. kulit rasa licin dan bersih

Tapi kalau rasa macam leceh nak buat semua ini,Ira cadang guna sahaja produk yang berasaskan bahan semulajadi seperti Aloe Vera Soothing Gel dan Sabun Herba Tok Aki.Kombinasi yang cantik,lepastu sekali sekala kita mandi wap guna portable sauna,barula kulit cantik badan pun sihat.

Anda boleh dapatkan beberapa produk kesihatan dan kecantikan di kedai online kami.Kami menyediakan Aloe Vera original untuk kulit anda kekal cantik dan sihat.

Serius nak tahu cara menghilangkan jerawat dengan cepat?Dah penat cuba pelbagai produk tapi masih tiada kesan?

>> KLIK INI <<

>> KLIK INI <<

>> KLIK INI <<

Semoga apa yang Ira share kali ini bermanfaat,dan juga kita sama-sama mengamalkan cara menghilangkan jerawat supaya kulit muka kekal cantik dan bersih.

Leave a Reply

Close Menu
× Boleh whatsapp untuk bantuan
×
×

Cart

%d bloggers like this: